Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Jazvec.sk

 

 

 

Všeobecné ustanovenie

 

 

 

Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.jazvec.sk, ktorého prevádzkovateľom je IT-Rex s.r.o., so sídlom Viedenská 2647/27 040 13 Košice, IČO: 50392310, DIČ: 2120310654, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, vložka číslo: 39480/V, email: info@jazvec.sk, tel. +421 940 983 322

 

Číslo účtu pre bezhotovostné platby:

 

IBAN:SK8983300000002101026348

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

 

Inšpektorát SOI pre Košický kraj

Vrátna 3, 040 01 Košice - Staré Mesto

Odbor výkonu dozoru
tel. č. 055/622 76 55

 

 

1.     Vymedzenie pojmov

 

  • Spotrebiteľská zmluva je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom.
  • Predávajúci (dodávateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet..
  • Kupujúci - spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

 

2.     Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  • Kupujúci si vyberie produkt na základe aktuálnej ponuky uverejnenej na internetovej stránke www.jazvec.sk, tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo "Do košíka". Po ukončení nakupovania zobrazí zákazník obsah košíka kliknutím na ikonku košíka umiestnenú v pravom hornom rohu, skontroluje jeho obsah, klikne na tlačidlo "Pokračovať v doprave a platbe", kde vyplní požadované informácie a postupne vyplní  potrebné údaje k úspešnému splneniu objednávky (adresa, email apod.), čo potvrdí odklikom na tlačidlo „Odoslať objednávku s povinnosťou platby“.

 

  • Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu www.jazvec.sk sú záväzné.

 

  • Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami, čo zároveň potvrdí aktívnym odklikom pred odoslaním objednávky.

 

  • Návrhom na uzatvorenie zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru na internetovej stránke www.jazvec.sk, zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí na zadaný email kupujúceho, na vznik kúpnej zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv. Takto uzatvorenú zmluvu nie je možné jednostranne meniť (takto uzatvorenú zmluvu je možné meniť na základe dohody oboch strán).

 

  • Kupujúci môže doručiť prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky predávajúcemu v lehote do 24 hodín od doručenia objednávky predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší. Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 7 dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.

  

  • Zmluva je uzatváraná v slovenskom jazyku, ak tomu nebránia okolnosti na strane predávajúceho ani kupujúceho, je možné uzatvoriť zmluvu v inom, pre obe strany zrozumiteľnom, jazyku.

 

3.     Práva a povinnosti predávajúceho

 

  • Predávajúci je povinný:

 

a)       dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v         

          dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu

          spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b)       zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR

c)       odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej

          podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady

          predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, dodací list,

         daňový doklad).

 

  • Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

 

  • Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

 

4.     Práva a povinnosti kupujúceho

 

  • Kupujúci je povinný:

 

a)       prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,

b)       zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti  

          vrátane nákladov na doručenie tovaru,

c)       nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,

d)       potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním  

          poverenej osoby.

 

  • Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

 

5.     Dodacie a platobné podmienky

 

  • Tovar je doručovaný prostredníctvom kuriérskej služby alebo prostredníctvom Slovenskej pošty, vzhľadom k tomu, že dodacia lehota je u každého produktu odlišná, je vždy uvedená u každého produktu jednotlivo.

 

  • Tovar je predávaný podľa vystavených vzorov a katalógov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

 

  • Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie.

 

  • Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.

 

  • V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a iné náklady s tým spojené. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

 

  • Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení.

 

  • V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnúť odstránenie nedostatku tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.

 

  • Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote určenej na doručenie tovaru odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote do 15 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.

 

  • Kupujúci ku každej zásielke obdrží faktúru e-mailom alebo papierovú formu spolu s tovarom.

 

  • Dĺžka dodacej lehoty sa zvyčajne pohybuje od 48 hodín do 7 pracovných dní v závislosti odo dňa prijatia objednávky tovaru a spôsobu dodania tovaru. Prijaté objednávky expedujeme hromadne každý pracovný deň. Ak je uvedené, že máme tovar „na sklade“, znamená to, že ho máme na sklade a vieme Vám ho vyexpedovať najneskôr nasledujúci pracovný deň, prípadne štvrtok bezprostredne po prijatí objednávky. Ak je uvedené, že tovar „nie je na sklade“ znamená to, že tovar nemáme na sklade, ale tovar je objednaný a momentálne sa nedá objednať. Momentálne neponúkame možnosť objednávky tovaru, ktorý nie je umiestený „na sklade“. V prípade spôsobu platby prevodom na účet je tovar expedovaný najneskôr nasledujúci pracovný deň po pripísaní čiastky na účet predávajúceho a spravidla doručený do dvoch pracovných dní odo dňa prijatia platby.

 

 

  • Cena za dodanie je upravená podľa váhy tovaru.

 

 

  • Pri objednávke nad 100€ vrátane a váhe zásielky do 30kg je doprava zdarma.

 

 

  • Cenu dopravy pri balíkoch nad 30kg  oznámime zákazníkovi telefonicky a zásielka bude zaslaná až po jeho súhlase.

 

  • Spôsoby platieb: bezhotovostný prevod na účet (preferovaná), platba na dobierku a platba kreditnou kartou.

 

 

6.     Kúpna cena

 

 

  • Ceny jednotlivých produktov sú uvádzané s danou z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých ostatných daní. Spotrebiteľ má možnosť zoznámiť sa s lehotou, počas ktorej je predávajúci viazaný svojou ponukou vrátane ceny.
  • Všetky akciové ceny platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

 

  • Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len ”kúpna cena”) dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.

 

  • V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

 

  • Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.

 

  • V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

 

 

7.     Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

 

  • Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

 

  • Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

 

8.     Reklamácia a jej uplatnenie

 

  • Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

 

  • Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

 

  • Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.

 

  • Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

 

 

  • Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

 

 

 

  • Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

 

 

  • Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby ukončenia reklamačného konania (odovzdanie opraveného výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) sa do záručnej doby nepočíta. V prípade výmeny veci za novú, začína plynúť nová záručná doba od jej prevzatia.

 

 

  • Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

 

  • Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

 

  • Pri uplatnení reklamácie spotrebiteľom po 12 mesiacoch od kúpy, keď ju predávajúci  zamietol, predávajúci je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

 

 

  • Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

 

 

  • V prípade uplatnenia reklamácie, zašle spotrebiteľ tovar zabalený do obalu vyhovujúceho preprave spolu s popisom vady a kópiou dokladu o kúpe (prípadne záručným listom, ak bol vydaný) na adresu predávajúceho:

 

 

IT-Rex s.r.o.  Viedenská 2647/27 040 13 Košice

IČO: 50392310

DIČ: 2120310654

email: info@jazvec.sk

tel. +421 940 983 322

 

 

  • Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady (s uplatnením reklamácie).

 

 

  • Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

 

            a)       nepredložením dokladu o zaplatení alebo účtovného dokladu,

            b)       neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,

            c)       uplynutím záručnej doby tovaru,

            d)       mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,

            e)       používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,  

                      chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,

            f)       neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar

            g)       poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s

                      podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými

                      normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

           h)       poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

            i)       poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

            j)       neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom,  

                     statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

 

  • Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

 

a)       výmenou tovaru,

b)       vrátením kúpnej ceny tovaru,

c)       vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

d)       odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

 

 

 

9.     Odstúpenie od zmluvy

 

 

  • Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Lehota na odstúpenie je zachovaná, ak je prejav vôle spotrebiteľa na odstúpenie odoslaný (pošta, email, formulár apod.) predávajúcemu najneskôr posledný deň lehoty.

 

  • Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

 

  • Odstúpením spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby, vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy (nie však pred tým, ako je predávajúcemu doručený tovar, alebo inak jeho zaslanie spotrebiteľom preukázané) cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo preddavok (vrátane poštovného, nákladov na dopravu, dodanie apod., ktoré kupujúci zaplatil pre doručenie tovaru k nemu), ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby.

 

  • Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu, a dôvod odstúpenia od zmluvy. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale na svoje náklady.

 

  • Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy zašle (nie na dobierku, takéto zásielky nebudú prevzaté) spotrebiteľ na adresu sídla predávajúceho alebo prostredníctvom emailu alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie a zároveň je spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia zaslať tovar späť na adresu sídla:

 

IT-Rex s.r.o.  Viedenská 2647/27 040 13 Košice

IČO: 50392310

DIČ: 2120310654

email: info@jazvec.sk

tel. +421 940 983 322

 

 

 

  • V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy prostredníctvom emailu alebo formulára na odstúpenie, je predávajúci povinný ihneď po prijatí takéhoto odstúpenia poskytnúť mu o tom potvrdenie.

 

 

  • V rámci zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu (14 dní od prevzatia tovaru), je spotrebiteľ oprávnený vyskúšať tovar v rámci zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru , v opačnom prípade je spotrebiteľ zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru.

 

  • V prípade, že kupujúci nesplní niektorú povinnosť uvedenú v týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

 

  • Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia.

 

  • Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

 

 

                a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom           

                    spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením  

                    tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,

                    a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

 

                b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na  

                    finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť

                    počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

 

                c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru  

                    vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

 

               d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

 

               e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu  

                   ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po

                  dodaní porušený,

 

              f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne  

                 zmiešaný s iným tovarom,

 

             g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal  

           predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je    

           predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo

           údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si

           tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

 

 

 

 

 

 

 

10.   Záverečné ustanovenia

 

 

 

  • Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetových stránkach www.jazvec.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, ktorý ich bezvýhradne prijíma, čo taktiež potvrdí odklikom pred odoslaním objednávky.

 

  • Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

 

  • Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

 

 

 

 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 22.10.2020.